انتقاد مسکو از سکوت غرب بخاطر استفاده تروریست ها از تسلیحات شیمیایی
(last modified 1395-09-06T11:37:34+00:00 )
قوس 06, 1395 16:07 Asia/Kabul
  •  انتقاد مسکو از سکوت غرب بخاطر استفاده تروریست ها از تسلیحات شیمیایی

وزیر امور خارجه روسیه از تداوم سکوت غرب در برابر موارد استفاده تروریست ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، تداوم سکوت غرب در برابر موارد استفاده تروریست ها از تسلیحات شیمیایی در سوریه، چراغ سبزی به آنان برای ارتکاب هر اقدامی است.

لاوروف با هشدار درباره ادامه روند حمایت از تروریسم ضد سوری در برابر اقدام های خطرناک گفت،مسکو می خواهد هر گونه اطلاعات درباره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه مورد تحقیق قرار گیرد.

وزیر خارجه روسیه  تاکید کرد ، کارشناسان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی ثبت کرده اند که برخی گروههای مسلح معارض از این جنگ افزارها استفاده کرده اند.

لاوروف افزود،در شرایطی که اطلاعات استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی ثبت و تائید شده وجود دارد،  هیچ اشاره ای به کاربرد این تسلیحات از سوی گروههای معارض نمی شود و این پیامی صریح به مخالفان دمشق است که استفاده از هر وسیله ای را برای خود مجاز می دانند.

اطلاعات گروه کارشناسان نظامی-شیمیایی روسیه که روز جمعه منتشرشد، تائید می کند که در نمونه های برداشته شده از تسلیحات مورد استفاده تروریست ها در حلب گاز خردل وجود داشته است.

بنا به گزارش کارشناسان مرکز دفاع شیمیایی و رادیو اکتیوی نیروهای مسلح روسیه، جنگجویان ماه گذشته در حمله به یکی از مناطق ولایت حلب از جنگ افزارهای دارای گاز خردل استفاده کردند.

 

 

 

کلیدواژه