جوزا 15, 1401 18:41 Asia/Kabul
  • دیدار «میرضیایف» با دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با محوریت افغانستان
    دیدار «میرضیایف» با دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با محوریت افغانستان

رئیس جمهوری ازبکستان با دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه لهستان در شهر «تاشکند» درخصوص بازسازی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو دری،  «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان ، «زبیگنیو رائو» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر خارجه لهستان در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری های چند جانبه بین طرفین و توسعه روابط ازبکستان و لهستان وهمچنین دستور کار روز بین الملل را مورد بررسی قرار دادند.

دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا نتایج استراتژی اصلاحات در ازبکستان جدید و سیاست خارجی عملگرایانه این کشور، در درجه اول برای تحکیم روابط دوستی، حسن همجواری و اعتماد در آسیای مرکزی را بسیار ارزشمند خواند.

همچنین، در این دیدار تشدید همکاری های عملی ازبکستان با همه نهادهای این ساختار معتبر بین‌المللی، گسترش حمایت کارشناسی از اصلاحات دموکراتیک، از جمله اصلاح قانون اساسی و تعمیق همکاری از طریق مجمع پارلمانی سازمان در اولویت‌ قرار گرفتند.

طرفین در ادامه درمورد مسائل بین الملل از جمله توسعه روابط چندجانبه با اتحادیه اروپا، کمک برای برقراری صلح و بازسازی اقتصادی واجتماعی در افغانستان تبادل نظر کردند. همچنین، در این دیدار بر اهمیت برقراری روابط مستقیم بین محافل بازرگانی و تشدید تبادلات فرهنگی تاکید شد.

طالبان و ازبکستان همکاری های مرزی را افزایش می‌دهند

کلیدواژه