سرطان 18, 1401 17:40 Asia/Kabul

هزاران تظاهرکننده در کلمبو، پایتخت سریلانکا امروز (شنبه) در اعتراض به بحران اقتصادی کشور به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند.

به گزارش رادیو دری، تصاویر منتشر شده تظاهرکنندگان را در اتاق‌ها و راهرو‌های کاخ ریاست جمهوری نشان می‌دهد که شعار می‌دهند و خواستار کناره گیری رئیس جمهور هستند.

دو تن از مقامات وزارت دفاع سریلانکا اعلام کردند،«گوتابایا راجاپاکسا»، رئیس جمهور این کشور روز جمعه اقامتگاه خود را ترک کرد.

کمبود منابع مالی موجب محدودیت واردات سوخت، مواد غذایی و دارو به سریلانکا شده و این کشور را وارد بدترین بحران اقتصادی از هنگام استقلال در سال ۱۹۴۸ کرده است.

منبعی در وزارت دفاع سریلانکا روز شنبه اعلام کرد گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور این کشور دقایقی پیش از هجوم تظاهرکنندگان خشمگین به کاخ ریاست جمهوری این کشور، از اقامتگاه رسمی خود در کلمبو فرار کرد.

به گفته این منبع، راجاپاکسا هنوز رئیس جمهور است و در مکانی محرمانه تحت محافظت ارتش قرار دارد.

نخست وزیر سریلانکا بعد از فرار رئیس جمهور، خواستار نشست فوری دولت شد.

گروه انونیم سیتوآیَن (شهروندان ناشناس) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی را در سراسر جهان پوشش می‌دهد، در حساب کاربری خود در توئیتر تصاویری از اعتراضات در کلمبو پایتخت سریلانکا منتشر کرد.

از آنجا که اوضاع در کلمبو، پایتخت سریلانکا متشنج است، پلیس مقررات منع عبور و مرور شبانه وضع کرد و نیرو‌های امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از ماشین‌های آب پاش استفاده کردند.

این کشور به علت کمبود نفت در رکود کامل است. در روز‌های اخیر ۱۶ نفر که برای تأمین سوخت به مدت چند روز در صف ایستاده بودند، جان باختند.

انفجار نفتکش در نزدیکی سریلانکا

 

کلیدواژه