حوت 02, 1402 08:54 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است
    وزیر امور خارجه ایران: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است

وزیر امور خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با «علی صبری» وزیر امورخارجه سریلانکا در کلمبو، با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی امنیت منطقه را قویاً به خطر انداخته است، از موضع قوی سریلانکا در پیوستن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر توقف نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کرانه باختری قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با حمایت از ابتکار عمل دولت آفریقای جنوبی در بین‌المللی کردن شکایت ضد جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اجماع حاصله در اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین مورد توجه ایران است.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به پهلوگیری اخیر دو ناو ایرانی در سواحل سریلانکا گفت: ایران از امنیت دریایی و کشتیرانی در خلیج فارس و اقیانوس هند و منطقه حمایت می‌کند.

وزیر امورخارجه ایران درباره روابط خوب و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا و رایزنی‌های مستمر دوکشور درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد مناسبات دو کشور در همهِ زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری و گردشگری گسترش یابد.

صبری،  نیز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا دارای روابط خوب با زمینه‌های مشترک و ارزش‌های مشترک هستند، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امورخارجه سریلانکا با اشاره به توانائی های صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی سریلانکا برای اجرای پروژه‌های اقتصادی  ایران در آن کشور تاکید کرد.

 گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا در زمینه گردشگری از دیگر موضوعات مورد مذاکرات «حسین امیرعبداللهیان» و «علی صبری» بود و طرفین ابراز امیدواری کردند که گردشگران ایرانی و سریلانکایی دو کشور را به صورت متقابل بیش از پیش به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

کنعانی بهانه‌ رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان ناصر را فریبکارانه خواند

کلیدواژه