حمل 27, 1403 09:10 Asia/Kabul
  • سوریه: حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم نسل کش اسرائیل حق مشروع است
    سوریه: حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم نسل کش اسرائیل حق مشروع است

وزیر امورخارجه سوریه حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به رژیم نسل کش اسرائیل را حق مشروع ایران دانست.

به گزارش رادیو دری، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران گفت: ضربات ایران به اهداف نظامی اشغالگران قدس در چارچوب اعمال حق تهران در زمینه دفاع از خود و مطابق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شد.

مقداد، حمله رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و امنیت خاک سوریه به ویژه تأسیسات و اماکن غیر نظامی از جمله فرودگاه های دمشق، حلب و سایر تأسیسات زیربنایی این کشور را که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شده است، به شدت محکوم کرد.

وزیر امورخارجه سویه تاکید کرد، ناکامی شورای امنیت در عمل به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، زمینه ساز زیرپا گذاشتن کلیه خطوط قرمز و نقض اصول اساسی قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شده است.

دیپلمات ارشد سوری گفت: مانع تراشی آمریکا و همپیمانان غربی این کشور در زمینه عمل شورای امنیت به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، نشان دهنده بی احترامی این کشورها به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

پس از حمله دوشنبه 13حمل 1403 رژیم نسل‌کش اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن صریح جامعه بین‌المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد روز یکشنبه 26حمل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد، اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق بوده است.

نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

هشدار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه