ثور 19, 1403 09:41 Asia/Kabul
  • نامه ایروانی به شورای امنیت؛ اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی در راستای حق ذاتی برای دفاع از خود بود
    نامه ایروانی به شورای امنیت؛ اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی در راستای حق ذاتی برای دفاع از خود بود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد و گفت: ایران از طریق مشارکت سازنده خود در حوزه‌های مختلف، نقش فعالی در ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی ایفا کرده است.

به گزارش رادیو دری، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت در پاسخ به نامه مورخ 31حمل/۱۹ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران تمامی اتهامات بی‌اساس مندرج در این نامه را صریحاً و قاطعانه رد می‌کند و برخلاف چنین ادعا‌های بی‌اساسی، ایران پیوسته حقوق بین‌الملل را رعایت کرده، به اصول منشور سازمان ملل متحد پایبند بوده و از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت نموده است.

ایروانی  گفت: نماینده رژیم  صهیونیستی در سازمان ملل بار دیگر به دروغ و با توسل به اطلاعات نادرست اقدام به ایراد اتهامات بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران در مکاتبه‌های پیشین خود در تاریخ 25حمل و 11ثور  (۱۳ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴)، صراحتاً اعلام داشت که اقدام  مستقیم  ایران ضد رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر این رژیم به‌ویژه حمله نظامی آن در تاریخ 13حمل/ ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق، پایتخت  سوریه، صورت پذیرفته است.

ایروانی همچنین در این نامه گفت: قدام جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی ضروری، مشروع و کاملاً در راستای حق ذاتی آن برای دفاع از خود ذیل منشور سازمان ملل متحد بود، این اقدام تنها اهداف نظامی را هدف قرار داد و با دقت و با اطلاع قبلی برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان انجام شد.

نماینده ایران در سازمان ملل  تاکید کرد، هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران دخیل نبوده و هر گونه ادعا در این خصوص مردود است وبرخلاف ادعای رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیرو‌های نیابتی ندارد؛ هیچ فرد، گروه یا ملتی تحت دستور ایران فعالیت نمی‌کند.

ایروانی تصریح کرد، علاوه بر این، گروه‌های مقاومت منطقه نیابتی نیستند، این گروه‌ها، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و تنها به مبارزه با اشغالگری و تجاوز رژیم اسرائیل در غزه، دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین علیه نیرو‌های اشغال‌گر در دیگر کشور‌های منطقه می‌پردازند.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد، نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که رژیم اسرائیل با چنین ید و سابقه طولانی در نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کماکان به‌عنوان مهم‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

تکرار ادعاهای رئیس رژیم صهیونیستی علیه ایران

کلیدواژه