اسد 11, 1401 12:52 Asia/Kabul
  • تشکیک در ادعای آمریکا درباره کشتن ایمن الظواهری
    تشکیک در ادعای آمریکا درباره کشتن ایمن الظواهری

یکی از رهبران گروه موسوم به «الجماعه الاسلامیه» مصر، ادعای شب گذشته واشنگتن مبنی بر کشتن «ایمن الظواهری» طی یک حمله پهپادی در کابل را زیر سوال برد.

به گزارش رادیو دری، «ناجح ابراهیم» یکی از موسسان «الجماعة الإسلامیة» (جماعت اسلامی) مصر و کارشناس امور گروه‌های اسلامی به اخبار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی درباره نحوه مرگ «ایمن الظواهری» سرکرده سازمان تروریستی القاعده در افغانستان واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه  مصری «القاهره 24»، تصریح کرد که اخبار مشابهی در خصوص مرگ ایمن الظواهری از چهار سال پیش و بیش از یک بار در رسانه‌های غربی منتشر شده است.

ناجح ابراهیم توضیح داد: «اگر ایمن الظواهری فوت کرده باشد، در این سن کاملا طبیعی است، به ویژه که به بیماری‌هایی از جمله سرطان کبد مبتلا بود و بارها در این‌خصوص در رسانه‌ها خبرهایی منتشر شده بود».  

"جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کرد، در حمله پهپادهای آمریکایی به مکانی در شهر کابل، ایمن الظواهری، سرکرده القاعده کشته شد. 

ایمن الظواهری از سال 2011 و در پی کشته شدن "اسامه بن لادن" در حمله نظامیان آمریکایی به شهری در پاکستان، به سرکردگی القاعده برگزیده شد. الظواهری یکی از اصلی ترین عوامل حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 در نیویورک و واشنگتن شناخته می شد؛ حملاتی که به مرگ قریب به سه هزار تن انجامید. از آن زمان به بعد، آمریکا در پی دستگیری یا کشتن الظواهری بود.

نتایج کشته شدن ایمن الظواهری برای دولت بایدن

کلیدواژه