سنبله 07, 1401 09:46 Asia/Kabul
  • مسکو: کی یف به اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا حمله کرده است
    مسکو: کی یف به اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا حمله کرده است

مسکو، اوکراین را به حمله توپخانه ای به اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.

به گزارش رادیو دری،  زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپاست که در حمله روسیه به اوکراین به تصرف نیروهای روس درآمده است.

مناطق  اطراف این نیروگاه هسته ای چندین بار گلوله باران شده است و مسکو و کی‌یف مسوولیت این گلوله باران را برعهده نمی‌گیرند و هر کدام طرف مقابل را مسوول حملات اعلام می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد: کی یف به تحریکات خود ادامه می‌دهد و به اقدامات تهدید آمیز در زمینه وقوع فاجعه‌ای هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا دست می زند.

 روز یکشنبه دو یگان توپخانه‌ای نیرو‌های اوکراینی منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را بمباران کردند، اما نیرو‌های روسی با نیرو‌های اوکراینی که به سمت نیروگاه هسته‌ای شلیک کردند، مقابله کردند.

در همین حال، «یوگنی بالیتسکی» رئیس اداره منطقه‌ای نظامی-مدنی نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا هشدار داد که حادثه احتمالی در این نیروگاه هسته‌ای که به دلیل گلوله باران ارتش اوکراین صورت می‌گیرد، می‌تواند فاجعه هسته‌ای چرنوبیل و فوکوشیما را در منطقه تکرار کند.

بالیتسکی گفت: حادثه چرنوبیل ده‌ها کشور را تحت تأثیر قرار داد، بنابراین حمله به نیروگاه زاپروژیا در صورت انتشار تشعشعات، نه تنها برای منطقه زاپاروژیا فاجعه بار خواهد بود، بلکه منطقه را فرا خواهد گرفت.

هشدار سازمان ملل درباره شرایط خطرناک نیروگاه هسته ای اوکراین

کلیدواژه