سنبله 13, 1401 17:00 Asia/Kabul
  • ورود ۱۳ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرزهای سیستان و بلوچستان به ایران
    ورود ۱۳ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرزهای سیستان و بلوچستان به ایران

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) گفت: در چهل روز گذشته حدود ۱۳ هزار زائر پاکستانی از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند.

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر در سال‌های گذشته، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی از شهر نجف و همچنین دیگر شهرهای عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رساندند.

به گزارش رادیو دری؛«جواد قنبری» سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان ایران گفت: از ابتدای مرداد/اسد 1401 شمسی تاکنون 12 هزار و 811 زائر پاکستانی از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان وارد استان سیستان و بلوچستان ایران شده‌اند.

سخنگوی ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان ایران گفت: از این تعداد شش هزار و 517 زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و شش هزار و 294 زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند.

۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری قمری/26 سنبله 1401 (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

 

کلیدواژه