سنبله 27, 1401 18:48 Asia/Kabul
  • تلاش دولت بایدن برای تعطیلی بی‌سروصدای زندان گوانتانامو
    تلاش دولت بایدن برای تعطیلی بی‌سروصدای زندان گوانتانامو

«وال استریت ژورنال» فاش کرد، دولت «جو بایدن» در تلاش است که بی‌سروصدا، روند تعطیلی زندان بدنام و مخوف گوانتانامو را انجام دهد.

به گزارش رادیو دری، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: با اینکه تعطیلی زندان گوانتانامو یکی از وعده‌های انتخاباتی بایدن بود، کاخ سفید به‌شکلی مخفیانه این روند را دنبال کرده است تا جنجال سیاسی پیرامون آن ایجاد نشود.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده، دولت آمریکا به تعطیلی این بازداشتگاه نزدیک‌تر شده است و تلاش برای انتقال بازداشتی‌ها به دیگر زندان‌های آمریکایی ادامه دارد.

حدود ۷۸۰ مرد در زمان «جورج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا به گوانتانامو فرستاده شدند. با این حال، تنها ۱۸ نفر از افراد بازداشت شده در این زندان تاکنون متهم شدند و تنها پنج نفر از آن‌ها محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان غیر دولتی دیده‌بان حقوق بشر، آمریکا سالانه ۵۴۰ میلیون دلار برای حفظ و نگهداری زندان گوانتانامو هزینه می‌کند.

خبرگزاری افه پیشتر در گزارشی با تیتر «شکنجه‌های پس از ۱۱ سپتامبر، بزرگترین راز فاش نشده آمریکا» نوشت: ۲۰ سال پس از حمله‌های ۱۱ سپتامبر، شکنجه‌های سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در زندان گوانتانامو همچنان به عنوان «محرمانه» طبقه بندی می‌شوند.

آمریکا باردیگر وعده بستن زندان گوانتانامو را داد

کلیدواژه