میزان 11, 1401 12:59 Asia/Kabul
  • ماریا زاخارووا: وزیر خارجه آمریکا انگیزه خرابکاری در نورد استریم را فاش کرد
    ماریا زاخارووا: وزیر خارجه آمریکا انگیزه خرابکاری در نورد استریم را فاش کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به طور تلویحی دولت آمریکا را عامل خرابکاری در خطوط انتقال گاز «نورد استریم» معرفی کرد.

به گزارش رادیو دری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود درباره این حادثه، تلویحا به خرابکاری در نورد استریم اعتراف کرده است.

وی در ادامه اظهاراتش افزود، «بلینکن آشکارا و بدون ذره‌ای تردید، درباره انگیزه های آمریکا و متحدانش در ناتو برای نابودی خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ صحبت کرد.»

این دیپلمات روس یادآور شد که وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با «ملانی جولی» همتای کانادایی خود درباره افزایش تولید «گاز مایع» در آمریکا صحبت کرد و مدعی شد واشنگتن اکنون به تامین‌کننده اصلی گاز برای اروپا تبدیل شده است.

به گفته زاخارووا، «آنتونی بلینکن» مدعی شده است که حادثه نورد استریم را باید فرصتی شگفت‌انگیز برای رهایی از وابستگی به انرژی روسیه یک بار برای همیشه و محروم کردن مسکو از درآمد حاصل از فروش منابع انرژی در نظر گرفت. روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد، «مسکو نیم قرن است که بدون وقفه به کشورهای غربی گاز می‌رساند. اما اکنون دروغ‌های واشنگتن، خرابکاری جنایتکارانه آنها در نورد استریم را تأیید می‌کند.»

از سوی دیگر، سفیر روسیه در سازمان ملل، آمریکا را تنها کشوری عنوان کرد که از خرابکاری در خط لوله نورد استریم بهره می برد.

سه‌شنبه گذشته، دو مورد نشتی گاز از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا به اسم «نورد استریم ۱» و یک مورد نشتی گاز از خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» حوالی آب‌های دانمارک و سوئد گزارش شد.

دخالت غرب در انفجارهای اخیر در خط لوله‌ های انتقال گاز نورد استریم

کلیدواژه