میزان 16, 1401 17:22 Asia/Kabul
  • پاسخ منفی ارمنستان به درخواست رییس جمهوری آذربایجان
    پاسخ منفی ارمنستان به درخواست رییس جمهوری آذربایجان

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان از پاسخ منفی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به درخواست جاده ارتباطی در خاک این کشور خبر داد.

پس از امضای توافقنامه صلح قره باغ ، رئیس جمهوری آذربایجان از دولت ایروان خواسته است از استان جنوبی "سیونیک" ارمنستان به جمهوری خودمختار نخجوان دالانی به این کشور واگذار شود.

«الهام علی اف» این دالان را زنگزور نامگذاری کرده اما دولت ارمنستان با دادن دالان به جمهوری آذربایجان مخالف است. مقام های ارمنستان تاکید کرده اند پیش از این دولت ترکیه از ارمنستان درخواست مشابهی مطرح کردند که پاسخ منفی شنیدند.

به گزارش رادیو دری، «الهام علی اف» پس از حضور در اجلاس اتحادیه اروپا در پراگ، در گفتگو با شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان گفت: مجددا از نخست وزیر ارمنستان؛ راه خودرویی درخواست کردم اما «پاشینیان» پاسخ مثبت نداده است.
«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان؛ «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را به نقض تعهد متهم کرد و گفت: از خود صبوری و خویشتن داری نشان می دهیم. 

«الهام علی اف» در عین حال تاکید کرد ما در نشست های بعدی؛ به ویژه در جلسات تعیین حدود مرزی بین دو کشور؛ بر خواسته خود پافشاری می کنیم.

دیدار وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ژنو

کلیدواژه