عقرب 04, 1401 16:39 Asia/Kabul
  • درخواست پاپ فرانسیس برای پایان «کابوس هسته‌ای» در جهان
    درخواست پاپ فرانسیس برای پایان «کابوس هسته‌ای» در جهان

رهبر کاتولیک‌های جهان در کنار چند شخصیت مذهبی متعلق به ادیان دیگر، از کشورهای قدرتمند جهان خواستند تا به «کابوس هسته‌ای» پایان دهند.

به گزارش رادیو دری، همزمان با افزایش نگرانی از به کار رفتن سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در کنار چند شخصیت مذهبی متعلق به ادیان دیگر در فراخوانی گفتند: «صلح مقدس است و جنگ نامقدس. اگر انسانیت جنگ را از بین نبرد، جنگ انسانیت را از بین خواهد برد.»

پاپ فرانسیس تصریح کرد:۶۰ سال پیش، در بحران موشکی کوبا در اکتبر ۱۹۶۲، جهان نظاره‌گر ظهور یک جنگ هسته‌ای بود و اکنون با گذشت هشت ماه از آغاز جنگ اوکراین، درگیری میان روسیه و اوکراین و متحدان غربی‌اش، بار دیگر وقوع یک جنگ هسته‌ای جهان را تهدید می‌کند.

در فراخوان این پیشوایان مذهبی تاکید شده است: «پیش از اینکه خیلی دیر شود، باید مذاکراتی برای دستیابی به راه حل‌های عادلانه برای صلح پایدار آغاز شود.»

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین (24 فوریه) تاکنون، چند دور مذاکره بین هیات های روسی و اوکراینی در سطوح مختلف انجام شده که به آتش بس فراگیر منجر نشده است و جنگ همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و آمریکا به حمایت‌ همه جانبه تسلیحاتی از اوکراین و فشارها علیه روسیه ادامه می دهند و از سوی دیگر درباره تبعات استفاده ادعایی مسکو از سلاح اتمی و شیمیایی هشدار می دهند.

دولت آمریکا اخیرا بسته کمک نظامی دیگری را به ارزش 600 میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داده است.  

بشریت در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد

گوترش: جهان با خطر جنگ هسته‌ ای مواجه است

کلیدواژه