قوس 28, 1401 16:13 Asia/Kabul
  • ادامه گروگانگیری در پاکستان؛ 4 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند
    ادامه گروگانگیری در پاکستان؛ 4 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند

گروگانگیری در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غربی پاکستان که از عصر یکشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد و تاکنون 2 نیروی امنیتی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش رادیو دری؛ افراط گرایان بازداشت شده در مرکز امنیتی منطقه بنو در ولایت خیبرپختونخوا در شمال غربی پاکستان، پس از خلع سلاح ماموران، آن ها را به گروگان گرفته و در ازای آزادی گروگان‌ها خواستار تضمین عبور امن خود و سایر همراهان‌شان از مرز پاکستان – افغانستان شده اند.

محمد نصیب سخنگوی پلیس منطقه گفته است که نیروهای امنیتی پس از حادثه، این مرکز را محاصره کردند.

برخی رسانه های پاکستان اعلام کردند: بازداشت شدگانی که از عصر یکشنبه نیروهای امنیتی را به گروگان گرفته اند، عضو گروه تحریک طالبان پاکستان هستند.

این در حالی است که این گروه هنوز به طور رسمی مسوولیت این گروگانگیری را بر عهده نگرفته است.

این رسانه‌ها که تعداد افراط گرایان گروگانگیر را 30 نفر تخمین زده‌اند، از کشته شدن دو نظامی پاکستانی در درگیری با گروگان‌گیران و زخمی شدن دو نظامی دیگر خبر می‌دهند.

یک عضو تحریک طالبان پاکستان با انتشار ویدئویی تعداد گروگان ها را ده نفر اعلام کرد و در مورد تبعات بی توجهی به خواسته گروگانگیران هشدار داد.

به گفته مقامات محلی، وضعیت تحت کنترل است و نیروهای ویژه، عملیاتی را برای آزادسازی گروگان‌ها آغاز کرده‌اند.

اما ثمر هارون بلور نماینده مجلس ایالتی امروز گفت، وضعیت امنیتی ایالت خیبرپختونخوا از کنترل خارج شده و دولت ایالتی در انجام وظایت خود ناتوان است.

در منطقه شمال غرب پاکستان، دیروز چهار نیروی امنیتی در حمله افراد مسلح ناشناس در منطقه «لکی مروت» کشته و چهار پلیس دیگر نیز  زخمی شدند.

هشدار وزیر کشور پاکستان به ادامه فعالیت های گروه تحریک طالبان

کشف جسد دو فرمانده تحریک طالبان پاکستان در جنوب شرق افغانستان

کلیدواژه