دلو 03, 1401 17:15 Asia/Kabul
  • افزایش اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
    افزایش اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

سران و مقامات کشورهای اسلامی اهانت یک افراط گرای سوئدی را به قرآن کریم محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و این اقدام را توطئه ای برای جریحه دار کردن احساسات دینی مردم دانست.

شریف اقدام شرم آور افراط گرایان سوئدی را غیرقابل قبول خواند و گفت: عمل شنیع هتک حرمت به قرآن کریم از سوی احزاب راست افراطی گناهی بسیار بزرگ و ناپسند است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواسته بود به صورت یکپارچه علیه اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی، تحمل ناپذیری و تحریک به خشونت بر اساس مذهب وارد عمل شوند.

وزارت امور خارجه قطر هم در پیامی توئیتری، موافقت مقامات سوئد با آتش زدن قرآن کریم را محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست مسوولیت های خود را برای مخالفت کردن با تنفر و خشونت به عهده گیرد.

دستگاه دیپلماسی مصر نیز با ارسال پستی در فیسبوک نوشت: این اقدام شرم آور احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را برانگیخت.

عربستان سعودی هم مقامات سوئدی را به دلیل همراهی با عامل به آتش کشیدن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه سرزنش کرد.

دولت ترکیه و احزاب مخالف دولت این کشور نیزاهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

جامعه یهودیان ترکیه نیز در توییتر، اهانت به قران کریم در سوئد را "تروریسم دینی" توصیف و  تاکید کردند: همه باید به عقاید و فرهنگ‌های یکدیگر احترام بگذاریم.

اهانت یک افراط گرای سوئدی به قرآن کریم  خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

اولا استرلینگ سخنگوی پلیس سوئد اعتراف کرده است که  برای اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم به یک گروه افراطی چراغ سبز نشان داده است.

حزب‌ الله: در برابر اهانت به قرآن کریم نمی‌توان سکوت کرد

فرافکنی سوئد درباره اهانت به قران کریم: اسلام ستیزی به بهانه آزادی بیان

کلیدواژه