دلو 22, 1401 09:47 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: وضعیت در سوریه، فاجعه بار است
    سازمان ملل: وضعیت در سوریه، فاجعه بار است

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: وضعیت سوریه در نتیجه زلزله فاجعه است.

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه شب گفت: تحریم‌ها نباید مانع ارسال کمک‌ها به نیازمندان در سوریه شود وچیزی که نمی‌خواهیم ببینیم، سیاسی شدن کمک‌های مورد نیاز برای سوریه است.

دوجاریک با اشاره به اینکه کشورهای عضو سازمان ملل و بخش خصوصی باید بسیار سخاوتمند باشند افزود: مذاکرات مستمری میان اعضای شورای امنیت برای تسریع در ارسال کمک‌ها به سوریه وجود دارد.

در همین حال، «مارگارت هریس»سخنگوی سازمان بهداشت جهانی جمعه شب درباره وضعیت زلزله‌زدگان در سوریه گفت که شرایط در این کشور بسیار سخت است، زیرا علاوه بر زلزله، بیماری‌های واگیردار نیز وجود دارد.

هریس با بیان اینکه بایستی سیاست را از تلاش‌های بشردوستانه جدا کرد افزئذ: ما برای رفع نیازها و چالش‌های بازسازی در سوریه به کمک‌های مالی نیاز داریم.

شورای امنیت سازمان ملل به زودی برای بررسی وضعیت انسانی در سوریه با توجه به زلزله اخیر در این کشور، نشست فوق العاده ای برگزار می کند.

مقامات سوریه می گویند تحریم‌های یکجانبه آمریکا بزرگترین مانع کمک رسانی به مردم زلزله زده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.8 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در سوریه به بیش 3 هزار نفر رسیده است.

تحریم و تروریسم؛ دو معضل سوریه برای کمک به زلزله زدگان

سازمان ملل: تحریم ها نباید مانع از کمک به زلزله زدگان سوریه شود

کلیدواژه