روسیه از بی‌توجهی به جنایات جنگی غرب در افغانستان انتقاد کرد
(last modified 1402-01-03T11:27:55+00:00 )
حمل 03, 1402 15:57 Asia/Kabul
  • روسیه از بی‌توجهی به جنایات جنگی غرب در افغانستان انتقاد کرد
    روسیه از بی‌توجهی به جنایات جنگی غرب در افغانستان انتقاد کرد

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از بررسی نشدن جنایات جنگی غرب در افغانستان اظهار کرد: آمریکا و سایر کشورهای غربی برای گریز از این مساله، دیوان بین المللی کیفری را تحریم کردند.

به گزارش رادیو دری، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: دیوان بین‌المللی کیفری در شهر لاهه هلند در حال تحقیق در خصوص جنایات جنگی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در افغانستان بود، اما غربی‌ها علیه کارمندان این نهاد بین المللی، تحریم‌هایی را وضع کردند و در نهایت پرونده ها بسته شد.

«سرگئی لاوروف» افزود: کشورهای غربی به ویژه آمریکا دسته جمعی دیوان کیفری بین المللی را تحریک می‌کنند تا به دنبال بهانه‌های دور از ذهن باشد.

در سال 2022، دیوان بین‌المللی کیفری از دادستان‌های این دیوان در شهر لاهه خواسته بود که پرونده پیگیری جنایات جنگی در افغانستان را پس از دو سال تعلیق دوباره به جریان اندازند.

این در حالی است که بیش از 16 سال از تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان تحت اشغال امریکا می‌گذرد. 

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان، به این کشور یورش بردند و در نهایت تا اواخر ماه اوت سال 2021 با ارتکاب جنایات بی شمار و نابودی زیر ساخت های آن از افغانستان خارج شدند.

لاوروف: آمریکا در پی بازگشت نظامی به افغانستان است

روسیه: آمریکا ده‌ها کودک افغان را از خانواده‌هایشان جدا کرده است

 

کلیدواژه