جوزا 03, 1402 17:12 Asia/Kabul
  • مقام ارشد روس: آمریکا تروریست‌های داعش را برای خرابکاری در روسیه آموزش می‌دهد
    مقام ارشد روس: آمریکا تروریست‌های داعش را برای خرابکاری در روسیه آموزش می‌دهد

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمریکا را به اشغال بخشی از خاک سوریه و آموزش تروریست های داعش برای اعمال خرابکارانه علیه مسکو متهم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز چهارشنبه در نشست بین‌المللی نمایندگان بلندپایه امنیتی آمریکا همچنان به حضور نظامی غیرقانونی خود در شمال شرق سوریه ادامه می دهد و بخشی از این کشور را اشغال کرده است.

«سرگئی ناریشکین» افزود: آمریکا از پایگاه نظامی التنف در سوریه در مرز با عراق و اردن هم برای آموزش عناصر گروه تروریستی داعش با هدف اقدامات خرابکارانه در خاک سوریه و روسیه سوء استفاده می کند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین گفت: غرب با وضع تحریم ها علیه سوریه به دنبال ممانعت از بازسازی و بازگشت شرایط عادی به این کشور است.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز گندم این کشور اقداماتی را ضد مردم و نیروهای سوری انجام می دهند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و نیروهای قسد تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان ضد ساکنان این مناطق است.

یش از این در اواخر سال گذشته وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ ای حضور غیرقانونی اشغالگران آمریکا در سوریه را محکوم و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی این کشور دانست.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه ‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

طالبان: داعش پدیده ساخته‌شده توسط اشغالگران است

واکاوی تبلیغات آمریکا به نفع داعش در افغانستان از زبان مقام طالبان

کلیدواژه