جوزا 09, 1402 11:47 Asia/Kabul
  • احضار \
    احضار \"عمران خان\" به پلیس پاکستان

پلیس پاکستان عمران خان، نخست وزیر برکنار شده این کشور را بابت پاره‌ای توضیحات به دلیل درگیری‌های خشونت‌ بار اخیر و حملات به ساختمان‌ها و مراکز نظامی، احضار کرد.

عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان خواستار مذاکره سریع و فوری با دولت ائتلافی حاکم شده، اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.

اصرار رهبران دولت ائتلافی پاکستان بر عدم مذاکره با عمران‌خان درشرایطی است که بسیاری از هم حزبی‌های وی (تحریک انصاف) راه خود را از این حزب جدا کرده و ده‌ها نفر دیگر نیز کناره‌گیری از عرصه سیاست را اعلام کرده اند.

به گزارش رادیو دری ، عمران خان، سیاستمدار ۷۰ ساله پاکستانی ازسوی معاون بازرس کل پلیس لاهور احضاریه دریافت کرده و باید ساعت ۱۶ امروز (سه شنبه) به وقت محلی برای پاره‌ای توضیحات به اداره پلیس مراجعه کند.

این تحقیقات بر روی حمله به محل اسکان فرماندهی نیروهای نظامی لاهور، در ایالت پنجاب، پاکستان متمرکز است که به خانه "جناح" معروف است. 

گفته شده که در این حمله حامیان عمران خان، این محل را به آتش کشیده و آن را تخریب کرده اند. 

عمران خان و حزب "تحریک انصاف" پاکستان، هنوز در این باره اظهارنظر نکرده اند، اما پیشتر با محکوم کردن حمله به خانه جناح، آن را باعث شرمساری کشور دانسته وهمچنین این مساله را که اعضای حزبش مسئول خشونت‌های نهم مه هستند را رد کرده است.

عمران خان از پاکستان ممنوع الخروج شد

 

کلیدواژه