اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: 15 خرداد جلوه‌ بارز عشق متقابل امت به امام است
(last modified 1402-03-15T08:30:30+00:00 )
جوزا 15, 1402 13:00 Asia/Kabul
  • اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: 15 خرداد جلوه‌ بارز عشق متقابل امت به امام است
    اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: 15 خرداد جلوه‌ بارز عشق متقابل امت به امام است

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد نوشت: قیام ۱۵ خرداد را می‌توان جلوه‌ بارز عشق متقابل امت به امام دانست.

۱۵ خرداد سالروز تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران،  در اعتراض به بازداشت  امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲هجری شمسی است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد با تاکید بر شخصیت معنوی و ایمانی امام خمینی(ره) بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، امام خمینی‌ (ره) از آغاز نهضت، با درکی عمیق و شناختی والا از جامعه و زمانۀ خویش، با مشاهدۀ نقشه‌های شوم دولت‌های مرتجع غربی و بالاخص آمریکا و برحسب وظیفه شرعی، مسئولیت اجتماعی و عشق به ایران و اسلام، در میان مردم به روشنگری پرداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است، امام خمینی (ره) با سرمایۀ معنوی و ایمانی خویش، توانستند نفوس و قلوب میلیون‌ها انسان حق‌جو و شیفتۀ حقیقت را به تسخیر درآورند و ‌در جهت خیر، صراط مستقیم، آگاهی و عدالت هدایت کنند.

در این بیانیه تاکید شده است؛ انقلاب اسلامی ایران که به اعتراف اکثر ناظران، مردمی‌ترین انقلاب‌ بود، از رابطۀ خاص بین امام و مردم نشأت گرفته است.

پانزدهم خرداد؛ آغاز نهضت بزرگ اسلامی ملت ایران

کلیدواژه