جوزا 25, 1402 16:20 Asia/Kabul
  • ادامه درگیری‌ها در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان
    ادامه درگیری‌ها در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

درگیری پراکنده نظامی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان که روز گذشته آغاز شده بود، امروز پنج شنبه نیز در دو منطقه گوریس و لاچین ادامه دارد .

به گزارش رادیو دری، مقامات باکو مدعی گلوله باران مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در نواحی مرزی کشور خود از سوی نظامیان ارمنی مستقر در شهرک دیغ منطقه گوروس با استفاده از انواع سلاح‌های کالیبر بزرگ از جمله خمپاره شدند.

بنا به ادعای باک، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان امروز مواضع ارتش آذربایجان در مرز دو کشور را گلوله باران کردند و نیروهای آذربایجان نیز اقدام به اقدامات تلافی جویانه و متقابل زدند.

خبرگزاری ریپورت بدون اشاره به تلفات و خسارات این درگیری نظامی اعلام کرد: نیروهای ارمنستان صبح امروز، منطقه‌ای دیگر و پاسگاه گذر مرزی ایجاد شده در مرز لاچین آذربایجان را با انواع سلاح گرم هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک نظامی جمهوری آذربایجان زخمی شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پی این درگیری نظامی با صدور بیانیه‌ای، طرف ارمنی را عامل آغاز این درگیری اعلام و تاکید کرد: از اقدامات تحریک آمیز نظامی ارمنستان قاطعانه جلوگیری خواهد شد.

منابع خبری روز گذشته نیز اعلام کردند که  در منطقه مرزی صدرک جمهوری خودمختار نخجوان و حوالی شهر شوشا در قره باغ نیز درگیری نظامی بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داده است.

 ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در ماههای اخیر  بارها به سمت مواضع همدیگر آتش گشوده‌اند.

پس از جنگ ۴۴ روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌ باغ  درسال ۲۰۲۰، دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌ بس امضا کردند. با وجود امضای توافق نامه آتش بس، تنش همچنان بر روابط دو کشور حاکم بوده و یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند .

دیدار وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ژنو

ارتش آذربایجان به ارمنستان حمله کرد

بالا گرفتن تنش دوباره در مرز آذربایجان و ارمنستان

کلیدواژه