سرطان 04, 1402 09:39 Asia/Kabul
  • عقب‌نشینی نیروهای واگنر
    عقب‌نشینی نیروهای واگنر

یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر عصر شنبه با انتشار یک فایل صوتی ضبط شده اعلام کرد که این گروه نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند.

به گزارش رادیو دری، در شرایطی که گروه شبه‌نظامی واگنر به فرماندهی «یوگنی پریگوژین» از شامگاه جمعه گذشته عملا نوعی شورش مسلحانه را علیه ارتش روسیه آغاز کرده، سخنرانی کوتاه و تند «ولادیمیر پوتین» حکایت از آن دارد که اقدام نیروهای گروه شبه‌نظامی واگنر از نظر مسکو خیانت است و عزمی برای مصالحه با «یوگنی پریگوژین» وجود ندارد.

در پی شورش شبه نظامیان گروه واگنر و به دست گرفتن کنترل برخی از شهرها و خطوط مواصلاتی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر این کشور، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

رئیس‌ جمهوری روسیه با اشاره به صدور دستورات لازم برای خنثی کردن سازمان‌ دهندگان شورش مسلحانه فعلی در این کشور با لحنی تند هشدار داد، مسکو پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌ دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز شنبه ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره سوء استفاده از شورش گروه شبه‌نظامی واگنر برای تحقق اهداف خصمانه شان درباره روسیه اعلام کرد، این کشور به مسیر خود در تضمین امنیت و حمایت از ارزش های خود و ایجاد نظام چند قطبی ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: اطمینان دارد که اوضاع در روسیه در آینده نزدیک حل خواهد شد.

واکنش ایران به حوادث روسیه: از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کنیم

وزارت دفاع روسیه خطاب به نیروهای واگنر: فریب پریگوژین را نخورید

لغو پرونده جنایی علیه رئیس واگنر / پریگوژین راهی بلاروس شد

کلیدواژه