اسد 16, 1402 12:22 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان پاکستانی از سیاست اسلام آباد و حمایت از طالبان افغانستان
    انتقاد طالبان پاکستانی از سیاست اسلام آباد و حمایت از طالبان افغانستان

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ ای نوشت اسلام آباد سیاست شکسته خورده خود را به دوش طالبان افغانستان می اندازد.

به گزارش رادیو دری، برخی منابع نوشتند محمد خراسانی سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در واکنش به اظهارات مولانا فضل‌الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان مبنی بر این‌که تروریستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند، در بیانیه ای گفته است «در جرگه قومی برای توجیه سیاست شکسته خورده، تلاش شده که مسئولیت ناامنی به دوش طالبان افغانستان انداخته شود.»

این بیانیه افزوده است: «مشخص است که از سال گذشته چه کسی آرامش پاکستان را در مقابل دریافت دالر خدشه‌دار کرده و کدام طبقه سیاسی، نظامی برای اجرای دستور کار بین‌المللی روز به روز بمب‌های جدید را بر سر مردم ریختند.»

تحریک طالبان پاکستان مدعی شده‌ که چنین موضع‌گیری‌هایی از یک طرف کار را برای طالبان افغانستان در مجامع بین‌المللی دشوار می‌کند و از سوی دیگر زمینه‌ساز دریافت دالر برای جنرال‌ پاکستانی می‌شود.

در این بیانیه افزوده شده است: «بی‌انصافی است که نا‌امنی پاکستان را به گردن مجاهدین پاکستانی و طالبان افغانستان بیاندازیم.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مولانا فضل‌الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان پس از حمله‌ انتحاری به همایش حزبش در سخنرانی‌ در پیشاور گفته بود تروریستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان از اسلام آباد خواسته بود برای جلوگیری از تروریسم در افغانستان استراتژی مشترک ایجاد کند.

مولانا فضل‌الرحمان، ثبات در پاکستان و افغانستان را به نفع هر دو کشور دانسته و از طالبان افغانستان خواسته بود تا در برابر عناصر تروریست که در ناامنی‌های پاکستان دست دارند، اقدام کنند.

با حاکم شدن طالبان بر افغانستان، ناامنی در پاکستان به شکل بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته و کشورهای همسایه بارها از افزایش فعالیت‌های تروریستی در افغانستانِ تحت سیطره طالبان ابراز نگرانی کرده اند.

تحریک طالبان پاکستان اظهارات ارتش پاکستان را رد کرد

کلیدواژه