سنبله 03, 1402 14:18 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: بی‌احترامی به کتاب‌های مقدس غیرقابل قبول است
    سازمان ملل: بی‌احترامی به کتاب‌های مقدس غیرقابل قبول است

سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد: بی‌احترامی به کتاب‌های مقدس غیرقابل قبول است و در این زمینه به احترام متقابل نیاز داریم.

به گزارش رادیو دری، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت چندین باره به قرآن در سوئد و همچنین به آتش کشیدن سفارت سوئد در بغداد و قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور گفت: ما به احترام متقابل نیاز داریم. این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است، اما متاسفانه قرن هاست که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می شود.

دوجاریک تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

صدها معترض سحرگاه  روز پنجشنبه در اعتراض به  سوزاندن مجدد قرآن در سوئد به سفارت این کشور در بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

سفارت سوئد در بغداد در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل یورش سحرگاه امروز، این سفارتخانه تعطیل شده و خدمات آن تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده است.

دولت عراق نیز در پایان نشست اضطراری روز پنجشنبه خود بعد از ماجرای حمله برخی افراد به سفارت سوئد در بغداد در واکنش به اهانت به قران کریم، با صدور بیانیه رسمی از خانم جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

کلیدواژه