میزان 14, 1402 13:52 Asia/Kabul
  • ۲۰ سناتور آمریکایی خواستار مقابله با زیاده طلبی رژیم صهیونیستی شدند
    ۲۰ سناتور آمریکایی خواستار مقابله با زیاده طلبی رژیم صهیونیستی شدند

۲۰ نفر از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواستند از راهکار دو دولتی و تضمین امنیت دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و احترام به آنها حمایت کند.

به گزارش رادیو دری؛ اعضای مجلس سنای آمریکا همچنین بر ضرورت پایبندی به الحاق نشدن هیچ بخشی از کرانه باختری، توقف روند کنونی شهرک سازی، نابودی شهرک‌های بدون مجوز و غیر قانونی در کرانه باختری و اعلام لغو قانونی برخی از آنها تاکید کردند.

این سناتورهای آمریکایی همچنین الزام رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در توسعه مناطق نفوذ شهرهای فلسطینی و نقشه‌های آنها به منظور توسعه ساخت و ساز را امری ضروری دانستند تا از این طریق با بحران مسکن ناشی از افزایش جمعیت مقابله شود.

در میان امضای کنندگان این نامه افرادی چون کریس مرفی رئیس کمیته امور غرب آسیای کنگره، دیک دربین رئیس کمیته قضایی به عنوانی یکی از افراد شاخص حزب دموکرات، تیم کین نامزد سابق حزب دموکرات برای ریاست جمهوری، برنی ساندرز، الیزابت وارین و سناتورهای یهودی برایان شاتز و جان آسوف دیده می‌شوند.

طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، شهرک سازی اسرائیل غیرقانونی است.

رژیم صهیونیستی با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و تخریب منازل فلسطینیان درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی است تا سلطه‌جویی‌هایش را دراین مناطق تثبیت کند.

بستن گذرگاه‌های غزه و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال کشتار فلسطینیان

کلیدواژه