عقرب 03, 1402 16:01 Asia/Kabul
  • زاخارووا: آتش‌بس بدیهی‌ترین راه برای توقف سلاخی کودکان در غزه است
    زاخارووا: آتش‌بس بدیهی‌ترین راه برای توقف سلاخی کودکان در غزه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در این شرایط، صدور آتش‌بس ساده‌ترین و بدیهی‌ترین راه برای ممانعت از سلاخی کودکان است.

به گزارش رادیو دری؛ «ماریا زاخارووا» با اشاره به بی اعتنایی غرب به قتل عام در نوار غزه تاکید کرد: «برخی جریان‌های سیاسی در غرب ثابت کرده اند که حتی پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر سلاخی هزاران کودک در نوار غزه، قادر به ارائه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس و حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین نیستند».

روسیه تاکنون دو بار پیش نویس قطعنامه ای را به سازمان ملل برای صدور آتش بس در غزه ارائه کرده که پیش نویس نخست آن در سازمان ملل رای نیاورده است.

تاکنون بسیاری از کشورها، شخصیت ها و قشرهای مختلف مردم در سراسر جهان خواستار پایان یافتن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و غیر نظامیان در غزه شده اند، ولی این رژیم با حمایت نظامی و سیاسی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا همچنان مشغول بمباران باریکه غزه است.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه که از 7 اکتبر آغاز شده است، بر اساس گزارش یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کودک در نوار غزه شهید و افزون بر پنج هزار و ۳۰۰ کودک دیگر هم زخمی شده اند.

بر اساس بیانیه این سازمان، روزانه بیش از ۴۰۰ کودک در حملات توپخانه ای بی وقفه رژیم صهیونیستی به این منطقه کشته یا زخمی می شوند.

 

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ 50 فلسطینی شهید شدند

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به سکوت غرب در قبال جنایات اسرائیل در غزه

کلیدواژه