عقرب 27, 1402 12:50 Asia/Kabul
  • واکنش سازمان ملل به ادعای استقرار حماس در بیمارستان شفای غزه
    واکنش سازمان ملل به ادعای استقرار حماس در بیمارستان شفای غزه

سازمان ملل متحد دسترسی به بیمارستان شفای غزه را برای بررسی ادعاهای رژیم صیهونیستی درباره استقرار مقر فرماندهی حماس در این بیمارستان خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد گفت:  رژیم صهیونیستی باید به تیم این سازمان برای بررسی ادعاهای این رژیم درباره بیمارستان شفا دسترسی بدهد.

وُلکر ترک (Volker Türk)  در پاسخ به سوالی درباره ادعاها و اتهامات ارتش رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان شفای غزه تصریح کرد: ما نیاز داریم که به داخل بیمارستان شفا دسترسی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: چنین شرایطی به یک بررسی مستقل بین المللی نیاز دارد، زیرا ما روایت های متفاوت تری داریم.

کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد همچنین تصریح کرد: تنها سندی که صهیونیست‌ها تاکنون در تأیید ادعای خود مطرح کرده اند، فیلمی است که یک نظامی رژیم صهیونیستی منتشر کرده است و بسیاری از کاربران در فضای مجازی آن را به سخره گرفته اند.

ترک اضافه کرد:  بیمارستان‌ها در هر شرایطی تحت حفاظت ویژه قوانین و حقوق بین الملل قرار دارند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه ای اعلام کرد: تصاویری که اسرائیلی‌ها منتشر کرده اند، برای توجیه حمله به این بیمارستان کافی نیست.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی به کادر درمان، بیماران و آوارگان در بیمارستان شفای غزه امروز شنبه یک ساعت مهلت داده است تا این بیمارستان را تخلیه کنند.

افتضاح اسراییلی؛ کوه موش زایید

ارتش اسرائیل 200 فلسطینی را در بیمارستان شفا بازداشت کرد

کلیدواژه