قوس 04, 1402 11:54 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی اسپانیا و بلژیک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
    اعلام آمادگی اسپانیا و بلژیک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که با یکدیگر به مصر سفر کرده بودند، آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن حکومت مستقل فلسطین اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری؛ پدرو سانچز در یک کنفرانس مطبوعاتی در گذرگاه مرزی رفح در مصر گفت که مادرید آماده به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین است، حتی اگر این اقدام، مخالف نظر اتحادیه اروپا باشد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند واگر اینطور نباشد، قطعاً اسپانیا تصمیمات خود را خواهد گرفت.

 الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک نیز در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که اولویت اول آزادی اسرای در اختیار حماس و کمک به کاهش بحران انسانی در نوار غزه است و پس از آن، باید دور میز بنشینیم و درباره به رسمیت شناختن فلسطین بحث کنیم.

اسپانیا هم اینک ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و بلژیک نیز به زودی این پست را بر عهده خواهد گرفت؛ بنابراین به نظر می رسد حضور سران این دو کشور در فلسطین اشغالی با هدف انتقال موضع اتحادیه اروپا صورت گرفته باشد.

در پی این اظهارات، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه سفیران اسپانیا و بلژیک را احضار و نخست وزیران اسپانیا و بلژیک را به "حمایت از تروریسم" متهم کرد

بازگشت آوارگان فلسطینی به غزه در سایه تحرکات اشغالگران صهیونیست

پوتین: تشکیل کشور مستقل فلسطین ضروری است

کلیدواژه