قوس 08, 1402 17:37 Asia/Kabul
  • ایلان ماسک دعوت حماس را برای سفر به غزه رد کرد
    ایلان ماسک دعوت حماس را برای سفر به غزه رد کرد

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس، دعوت حماس را برای بازدید از نوار غزه و آثار برجای مانده از جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه نپذیرفت.

به گزارش رادیو دری، ایلان ماسک که روز سه شنبه به همراه مقامات تل‌آویو از شهرک‌های صهیونیست‌نشین محل عملیات «طوفان الاقصی» بازدید کرده بود، بامداد امروز در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، دعوت حماس را برای بازدید از نوار غزه  رد کرد.

او در این‌باره نوشت: «فعلا مقداری خطرناک به‌نظر می‌رسد، اما باور دارم که رفاه طولانی‌مدت برای غزه، به نفع همه طرف‌ها خواهد بود.»

ماسک روز سه شنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی، به همراه نتانیاهو از منطقه «کفار عزه» بازدید کرد.

در پی این بازدید، شامگاه سه‌شنبه اسامه حمدان از سران جنبش حماس، از این سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی خواست به نوار غزه هم برود و ابعاد گسترده ویرانی‌هایی را که رژیم صهیونیستی به بار آورده است با چشمان خود مشاهده کند.

ایلان ماسک در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، پستی با محتوای ضد این رژیم در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر و چند بار دیگر نیز ضد اسرائیل اظهار نظر کرده بود، اما پس از این موضع‌گیری‌ها، شرکت‌های سرشناس و بزرگ آمریکایی شامل دیزنی، اپل و آی‌بی‌ام، تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی ایکس به حال تعلیق در آورده و قانون‌گذاران کنگره آمریکا نیز ایلان ماسک را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیل متهم کردند.

بورل‌: حملات رژیم صهیونیستی به غزه مغایر قوانین بین‌المللی است

افشای جنایت صهیونیست‌ها در ربودن اجساد شهدا و سرقت اعضای بدن آنها

 

کلیدواژه