دلو 04, 1402 13:09 Asia/Kabul
  • نشست شورای‌امنیت درباره غزه؛ اسرائیل به نسل‌کشی پایان دهد
    نشست شورای‌امنیت درباره غزه؛ اسرائیل به نسل‌کشی پایان دهد

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع جنگ غزه برگزار شد و وزیران خارجه کشورهای مختلف، با انتقاد از حمایت های آمریکا از جنایات اسرائیل، بر توقف نسل‌کشی فلسطینیان تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین و غزه گفت: آمریکا درقبال باریکه‌غزه، استاندارد دوگانه دارد و مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

لاوروف با بیان اینکه دخالت‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا سبب بروز فاجعه، درگیری و جنگ شده است، تاکید کرد: سناریوی آوارگی فلسطینی‌ها در غزه وحشتناک است و نباید اجرا شود.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه فلسطینی‌ها حق دارند دولت و کشور مستقل داشته باشند، اظهار کرد: فلسطینی‌ها نباید مهندسی آمریکا را برای شکل کشور آینده فلسطین بپذیرند.

"زمبری عبدالقادر" وزیر خارجه مالزی هم در نشست شورای امنیت با بیان اینکه این نهاد مهم سازمان ملل در توقف جنگ غزه ناتوان است، گفت: 85 درصد جمعیت باریکه‌غزه آواره شدند و اسرائیل مدارس و پناهگاه‌ها را هم بمباران می‌کند.

وزیر خارجه مالزی با بیان اینکه کاری که اسرائیل در باریکه‌غزه انجام می‌دهد نسل‌کشی است، تصریح کرد: اسرائیل باید به‌سبب نقض جدی قوانین بین‌المللی پاسخگو باشد، چرا که این رژیم درحال مجازات جمعی فلسطینیان است.

"رتنو مرسودی" وزیر خارجه اندونزی نیز در نشست شورای امنیت با بیان اینکه رژیم اسرائیل همچنان به کشتار فلسطینیان در باریکه‌غزه ادامه می‌دهد، گفت: باید جلوی جریان ارسال سلاح برای اسرائیل گرفته شود و این رژیم باید پاسخگوی اقدام‌های خود باشد.

وزیر خارجه اندونزی با بیان اینکه هدف رژیم اسرائیل حذف فلسطین از نقشه جهان است، تاکید کرد: فلسطین باید عضویت کامل را در سازمان ملل متحد کسب کند.

 

کلیدواژه