جدی 11, 1395 07:44 Asia/Kabul
  • قدردانی ترامپ از پوتین به دلیل اخراج نکردن دیپلمات های آمریکایی

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا، جمعه شب در یک پیام توئیتری تصمیم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در اخراج نکردن دیپلمات های آمریکایی به تلافی اقدامات روز پنجشنبه واشنگتن را ستود و گفت: وی همیشه می دانسته است پوتین مرد زیرکی است.

به گزارش ایرنا، "ولادیمیر پوتین" در واکنش به اقدام روز پنجشنبه واشنگتن مبنی بر اخراج 35 دیپلمات روسی ضمن ابراز تاسف از اینکه اوباما 8 سال دوران ریاست جمهوری خود را با چنین اقدامی به پایان می برد، گفت: دیپلمات های آمریکایی را از کشورش اخراج نخواهد کرد.

با انتشار این خبر، دونالد ترامپ این اقدام پوتین را حرکتی فوق العاده خواند.

این موضع ترامپ درحالی صورت می گیرد که تقریبا همه سیاستمداران و قانونگذاران آمریکایی از این اقدام کاخ سفید حمایت کرده و برخی از آنان حتی این واکنش را تصمیمی دیر هنگام خوانده اند.

درحالی که تصمیم پوتین به نشان ندادن واکنشی تلافی جویانه به اقدام اوباما در محافل سیاسی آمریکا تغییر شیوه ای غیر منتظره از سوی رهبر کرملین به نظر می رسد، ستایش ترامپ از این رویکرد نیز که درعرف سیاسی آمریکا به دهان کجی کردن او به منافع ملی این کشور تعبیر شده، می تواند سر آغاز چالش های تازه ای برای ترامپ و جمهوریخواهانی که او را به قدرت رسانده اند، باشد.

کاخ سفید در جدیدترین اقدام ضد روسی خود 35 دیپلمات روسیه را از آمریکا اخراج و تحریم هایی نیز ضد شش مقام و پنج نهاد روسی به عنوان پاسخی به حمله سایبری منتسب به روسیه وضع کرد.

پیشتر اوباما روسیه را به حمله سایبری علیه سیستم انتخابات ریاست جمهوری این کشور و کمک به پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا متهم کرده بود.

مسکو نیز بارها طرح چنین اتهامی از سوی آمریکا علیه روسیه را رد و آن را بی اساس خوانده است.

 

 

کلیدواژه