دلو 17, 1402 19:46 Asia/Kabul
  • نیکاراگوئه از کشورهای حامی رژیم اسرائیل به دیوان لاهه شکایت کرد
    نیکاراگوئه از کشورهای حامی رژیم اسرائیل به دیوان لاهه شکایت کرد

دولت نیکاراگوئه از آلمان، بریتانیا، هلند و کانادا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

به گزارش رادیو دری، دولت نیکاراگوئه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: بریتانیا، آلمان، هلند و کانادا در نقض فاحش و نظام مند کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در باریکه غزه مشارکت دارند.

در بیانیه دولت نیکاراگوئه از چهار کشور آلمان، بریتانیا، هلند و کانادا  خواسته شده تا ارسال تسلیحات، مهمات و فناوری‌های نظامی را به رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: از آنجا که دیوان بین‌المللی دادگستری در حکم 26 ژانویه خود رژیم اسرائیل را به نسل کشی در باریکه غزه متهم کرده است، اسرائیل باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادامه نسل کشی مردم فلسطین تضمین کند.

دولت آفریقای جنوبی در یک اقدام کم سابقه در اولین روزهای سال جدید 2024، با ارائه شکایت از رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، این رژیم را به ارتکاب جنایت نسل‌کشی در باریکه غزه متهم کرد.

طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز تهاجم رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه در هفتم اکتبر 2023  تا کنون افزون بر 27 هزار نفر از فلسطینی‌ها شهید شده‌اند که این رقم شامل هزاران کودک، زن و سالمند است.

جنایت آشکار رژیم صهیونیستی ضد بشریت، با وجود اعتراضات گسترده در سراسر جهان و درخواست ملت‌ها و دولت‌ها برای اجرای آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

نشست شورای‌امنیت درباره غزه؛ اسرائیل به نسل‌کشی پایان دهد

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، تاریخی است

آفریقای جنوبی: اسرائیل در دادگاه لاهه شکست خورد

کلیدواژه