دلو 25, 1402 10:22 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
    هشدار سازمان ملل نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه به جامعه جهانی نسبت به عواقب حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، "مارتین گریفیتس" معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه دیروز سه شنبه ضمن هشدار به جامعه جهانی نسبت به عواقب حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، جنوب باریکه غزه گفت: این حمله ممکن است به کشتار و جنایتی بزرگ‌تر از شمال باریکه غزه منجر شود. 

دانشگاه الازهر نیز با انتشار بیانیه ای با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به رفح، درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه در صورت سکوت بین‌المللی هشدار داد.

دانشگاه الازهر در این بیانیه اعلام کرد، در شرایطی که فراخوان ها از سوی نیروهای موثر در سطح بین المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان گسترده شده است، اتحاد مسلمانان و ملت های عرب برای رویارویی با جنایات رژیم صهیونیستی علیه رفح ضروری است.

دانشگاه الازهر در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی و نیروهای مؤثر خواست به مسوولیت های خود درباره تهدیدهای فاجعه بار رژیم صهیونیستی (کشتار و نسل کشی همزمان با جلوگیری از ورود کمک های بشر دوستانه به باریکه غزه) عمل کنند.

حماس، عربستان، امارات، مصر و قطر و شماری از کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه، بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند. در پی این حمله دستکم یکصد فلسطینی شهید و بیش از 230 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

واکنش‌های بین‌المللی به حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه رفح

 

کلیدواژه