دلو 26, 1402 13:49 Asia/Kabul
  • بایدن، نامزد محبوب پوتین در انتخابات آمریکا
    بایدن، نامزد محبوب پوتین در انتخابات آمریکا

رئیس جمهوری روسیه، «جو بایدن» را گزینه مناسبی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا دانست.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست "انجمن فناوری‌های آینده" در مسکو تصریح کرد، روسیه «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را بر «دونالد ترامپ» نامزد مورد حمایت جمهوری خواهان ترجیح می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: بایدن باتجربه‌تر و قابل پیشی‌بینی‌تر، یک سیاستمدار "مکتب قدیمی" است؛ ضمن اینکه این مردم آمریکا هستند که باید رئیس جمهوری کشورشان را انتخاب کنند.

دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به این سازمان نظامی منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند.

این اظهارات ترامپ، واکنش تندی را از سوی دبیرکل ناتو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رئیس شورای اروپا به دنبال داشت.

در همین حال، رئیس جمهوری روسیه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره ناتو واکنش نشان داد و گفت: رویکرد ترامپ در قبال ناتو منطق خاصی دارد و ناتو ابزار سیاست خارجی آمریکا است.

نامزدهای احزاب مختلف برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نوامبر امسال برگزار خواهد شد در تکاپو هستند و تا کنون دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه پیشتاز است.

بایدن، نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شد

کلیدواژه