دلو 27, 1402 15:08 Asia/Kabul

حزب تحریک انصاف ضمن رساندن پیام «عمران خان» به «مولانا فضل الرحمان» از حزب جمعیت علمای اسلام برای اتحاد سیاسی و نشستن مشترک در جناح اپوزیسیون پارلمان ملی این کشور دعوت کرده است.

به گزارش رادیو دری، پس از چندسال اختلاف سیاسی و تصور اینکه حزب جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) و حزب تحریک انصاف پاکستان در مقابل یکدیگر قرار دارند، رهبران این دو حزب سیاسی بصورت مشترک نتایج انتخابات عمومی ۲۰۲۴ پاکستان را رد کردند.

شبکه خبری «۲۴ نیوز» نوشت هیاتی سیاسی از حزب تحریک انصاف پاکستان در دیدار با «مولانا فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان از این حزب برای اتحاد سیاسی و تشکیل جناح اپوزیسیون در مجلس ملی دعوت کرد.

بر خلاف اتفاقات چند سال گذشته که به عقیده بسیاری از کارشناسان طی آن «مولانا فضل الرحمان» و حزب جمعیت علمای اسلام نقش بسزایی در مخالفت با عمران خان و برکناری دولت حزب تحریک انصاف در سال ۲۰۲۲ ایفا کرده است، رهبران این دو حزب پس از چند سال یک نشست مشترک دوجانبه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش هیات حزب تحریک انصاف پاکستان به سرپرستی «اسد قیصر» رئیس سابق پارلمان ملی این کشور با «مولانا فضل الرحمان» در اسلام آباد دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی پاکستان و همچنین تقلب در انتخابات این کشور گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار به صورت مشترک اعلام کردند که در انتخابات تقلب شده و آنها نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون ملی انتخابات را قبول ندارند.

منابع خبری افزودند: حزب تحریک انصاف ضمن رساندن پیام «عمران خان» به «مولانا فضل الرحمان» از حزب جمعیت علمای اسلام برای اتحاد سیاسی و نشستن مشترک در جناح اپوزیسیون پارلمان ملی این کشور دعوت کرده است.

رهبران دو حزب سیاسی پس از این دیدار همچنین از برنامه‌های خود برای برگزاری تحصن و تظاهرات سراسری در اعتراض به نتایج انتخابات عمومی ۲۰۲۴ پاکستان خبر دادند.

عمران خان: تحریک انصاف با شیعیان ائتلاف می‌کند

کلیدواژه