حوت 10, 1402 08:56 Asia/Kabul
  • آتش‌سوزی گسترده در تگزاس؛ یکی از تاسیسات تسلیحات هسته‌ای آمریکا تعطیل شد
    آتش‌سوزی گسترده در تگزاس؛ یکی از تاسیسات تسلیحات هسته‌ای آمریکا تعطیل شد

آتش‌سوزی‌های جنگلی روز چهارشنبه در ایالت‌های تگزاس و اوکلاهاما به سرعت گسترش پیدا کرد و باعث تعطیلی یکی از تأسیسات تسلیحات هسته‌ای آمریکا و صدور دستور تخلیه فوری برای ساکنان این ایالت‌ها شد.

به گزارش رادیو دری، در حالی که بادهای شدید و شرایط هوایی خشک به آتش‌سوزی در منطقه پن‌هندل (Panhandle) دامن زدند، گرگ ابوت فرماندار تگزاس برای ۶۰ بخش این ایالت، «اعلامیه وقوع فاجعه» صادر کرد.

براساس این گزارش، آتش‌سوزی وسیع، باعث تخلیه و توقف فعالیت تأسیسات هسته‌ای «پانتکس» که در نزدیکی آماریلو قرار دارد و تسلیحات اتمی آمریکا را مونتاژ می‌کند، شده است.

طبق اعلام «سرویس جنگل A&M تگزاس»، از زمان شعله ور شدن این آتش‌سوزی گسترده در منطقه پن‌هندل در روز دوشنبه، دستکم ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه سوخته است که ناشی از بادهای شدید و شرایط هوایی گرم و خشک است. گستردگی آتش نسبت به روز یادشده ۲ برابر شده است.

این سرویس اعلام کرد که دستور تخلیه اجباری برای چندین بخش ایالت تگزاس صادر شده است. در اوکلاهاما نیز مقام‌های محلی به برخی از ساکنان بخش‌های «الیس» و «راجر میلز» در نزدیکی مرز غربی این ایالت با تگزاس دستور ترک منطقه را دادند.

فرماندار تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که شرایط هوایی گرم و خشک ناشی از دمای بالا و شرایط وزش بادهای تند طی روزهای آینده در این منطقه ادامه یابد؛ این وضعیت می‌تواند احتمال بزرگ‌تر و خطرناک‌تر شدن این آتش‌سوزی‌های جنگلی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی در اوایل روز چهارشنبه همچنان کنترل نشده بود و گسترش این آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر پن‌هندل، باعث قطع برق هزاران خانه و تعطیلی کسب‌وکارها شده است.

ادامه آتش سوزی ها در امریکا ؛آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

کلیدواژه