حوت 12, 1402 09:24 Asia/Kabul
  • درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیق فوری درباره کشتار مردم غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه
    درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیق فوری درباره کشتار مردم غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه

سازمان عفو بین الملل تحقیق فوری درباره کشتار گسترده فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در باریکه غزه را خواستارشد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت جدید خود روز پنجشنبه هزاران آواره فلسطینی از شهرهای غزه، جبالیا و بیت حانون در میدان نابلسی منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در جاده ساحلی هارون الرشید در منطقه شیخ عجلین در غرب شهر غزه بودند را بمباران کرد که در این حمله بیش از ۱۰۴ نفر شهید و ۷۶۰ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش رادیو دری، سازمان عفو بین الملل روز جمعه در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، اعلام کرد: باید درباره اخبار وحشتناکی که از کشته و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در هنگام تلاش برای دریافت کمک های غذایی در شمال غزه منتشر شده است، تحقیق فوری انجام گیرد.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: مردم غزه از گرسنگی رنج می برند و سازمان ملل درباره وقوع قحطی و گرسنگی در این باریکه بارها هشدار داده و دلیل اصلی وضعیت فاجعه بار کنونی، بمباران وحشیانه این منطقه است.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل تصریح شده است: اظهارات "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل، درباره توقف ورود کمک های بشردوستانه به باریکه غزه، غیرانسانی و بی رحمانه است و رژیم صهیونیستی ملزم به ارائه تضمین درباره دستیابی فلسطینی ها به کمک ها و تأمین نیازهای اساسی شان است.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل با عمل نکردن به مسئولیت هایش در این زمینه، قوانین بین المللی و احکام دیوان بین المللی دادگستری در زمینه جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها را نقض می کند.

در همین حال جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه همچنان ادامه دارد؛  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: شهادت 13 کودک در  باریکه غزه تحت محاصره، در حقیقت به منزله اعلام ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت هایشان در زمینه حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت و همچنین موضوع بی سابقه و خطرناکی در دوران معاصر است.

حماس در ادامه بار دیگر از سازمان ملل متحد و نهادهای امداد رسان بین المللی خواست تا برای نجات جان کودکان و غیر نظامیان در باریکه غزه اقدام کرده و تحت تأثیر فشارهای اشغالگران صهیونیست و جنایتکارانی که با بی توجهی به قوانین بین المللی و ارزش های انسانی اقدام به کشتار و نسل کشی ملت فلسطین می کنند، قرار نگیرند.

حدود 5 ماه از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد و تا کنون بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بیش از 30 هزار نفر به شهادت رسیده اند.

ممانعت صهیونیست ها از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه

کلیدواژه