حوت 20, 1402 13:18 Asia/Kabul
  • اظهارات متناقض رئیس جمهوری آمریکا درباره تعیین خط قرمز برای اسرائیل
    اظهارات متناقض رئیس جمهوری آمریکا درباره تعیین خط قرمز برای اسرائیل

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی متناقض حمله اسرائیل به رفح، جنوب غزه را "خط قرمز" خواند اما در عین حال گفت که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و دفاع از این رژیم، حیاتی است.

به گزارش رادیو دری، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار "ام.اس.ان.بی.سی" که  بامداد یکشنبه پخش شد، درباره خط قرمز واشنگتن برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل افزود: دفاع از اسرائیل امری حیاتی است و خط قرمزی وجود ندارد که ارسال تسلیحات به این رژیم قطع شود.

بایدن با اشاره به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در پی جنایات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه افزود: اسرائیل "نباید در نتیجه تعقیب حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را قربانی کند، بلکه باید به جان افراد بی‌گناهی که براثر اقداماتش گرفته می‌شود، توجه بیشتری کند."

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد، مایل است بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و مسائل مربوط به جنگ را مستقیما به اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) مطرح کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات "طوفان الاقصی" را از غزه ضد مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات "طوفان الاقصی"، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

جنایات رژیم صهیونیستی در پنج ماه گذشته موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام "نسل‌کشی" به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

بنا براعلام وزارت بهداشت فلسطین در حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه، تاکنون ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر شهید و  ۷۲هزار و ۵۲۴ نفر مجروح شده اند که ۷۲ درصد این قربانیان زن و کودک هستند.

کلیدواژه