حوت 28, 1402 12:14 Asia/Kabul
  • ابقای پوتین بر کرسی ریاست جمهوری روسیه برای شش سال دیگر
    ابقای پوتین بر کرسی ریاست جمهوری روسیه برای شش سال دیگر

پس‌ از شمارش ۹۹ درصد آرای انتخابات روسیه، «ولادیمیر پوتین» با کسب ۸۷ درصد آرا پیروزی خود را در این انتخابات قطعی کرد.

به گزارش رادیو دری، مرکز پژوهش افکار عمومی روسیه وابسته به کرملین شامگاه یکشنبه و با پایان انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین با ۸۷.۸ درصد آرا صدرنشین نامزدهای ریاست‌جمهوری روسیه است. 

بر این اساس، پوتین ۷۱ ساله که در ۲۵ سال گذشته، قدرت را در دست داشته است، برای شش سال دیگر بر پست ریاست‌جمهوری روسیه می نشیند و عنوان طولانی‌ترین رهبر روسیه در ۲۰۰ سال گذشته را به نام خود ثبت می کند.

ولادیمیر پوتین پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا و پیشتازی قاطع در انتخابات ریاست جمهور این کشور، با بیان اینکه رأی گیری الکترونیکی در روسیه بر خلاف رأی گیری از طریق پُست در آمریکا، شفاف و عینی بود گفت: غرب وارد جنگ مسلحانه با روسیه شده و طبیعی است که از نتایج انتخابات انتقاد و برای خدشه دار کردن آن تلاش کند.

وی همچنین تأکید کرد: نمی‌توان در دموکراسی روسیه شک کرد، این در حالی است که آمریکا از دستگاه قضایی برای تأثیر بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه استفاده می‌کند.

خبرگزاری تاس به نقل از «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز نوشت : افسران سرویس مخفی آمریکا ورودی سفارت روسیه را مسدود کرده و موانعی برای شهروندان روس که برای رای دادن آمده بودند، ایجاد کردند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه، روز یکشنبه به پایان رسید و بنابر اعلام مرکز پژوهش افکار عمومی روسیه ۷۵ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه 

روز دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه؛ پیش‌بینی پیروزی دوباره پوتین

کلیدواژه