حمل 25, 1403 13:45 Asia/Kabul

افشاگری‌های هفته‌های اخیر به ویژه پس از حمله رژیم اسراییل به کاروان امداد گران خارجی در باریکه غزه آشکار کرد که بخشی از فلسطینیان در غزه با جنگ افزار‌های بریتانیایی به قتل رسیده اند.

به گزارش رادیو دری؛ همزمان با ادامه جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، خشم عمومی از تداوم صدور بمب و جنگ افزار به رژیم صهیونیستی که درحال نسل کشی فلسطینیان است، افزایش یافته است.

در کنار تظاهرات گسترده هفتگی حامیان فلسطین در بریتانیا، بیش از 600  وکیل و حقوقدان بریتانیایی نیز به تازگی در نامه‌ای خطاب به دولت این کشور قطع صادرات بمب و جنگ افزار به سرزمینهای اشغالی (اسرائیل) را خواستار شدند.

آنان می‌گویند تداوم ارسال جنگ افزار به اسراییل ممکن است بریتانیا را در جنایت جنگی این رژیم جنایتکار شریک کند و به تشکیل  پرونده مشارکت در نقض قوانین بین‌المللی برای بریتانیا منجر شود.

درمقابل، دولت بریتانیا به رغم فشار افکار عمومی و نهاد‌های مدنی، با توقف صادرات بمب و جنگ افزار به اسراییل مخالفت کرده  است .

 دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفته است: آخرین تحلیل‌های شان درباره صادرات سلاح به اسراییل تغییر نکرده است.

گسترش تظاهرات ضد صهیونیستی در بریتانیا شکاف میان دولت و مردم را در این کشور در قبال فلسطین عمیق‌تر و آشکار‌تر کرده است.

بر اساس نتایج آخرین نظر سنجی‌ها در بریتانیا، بیش از 75 درصد مردم این کشور خواهان برقراری آتش بس فوری در غزه هستند و اکثریت بریتانیایی ها هم توقف صدور بمب و جنگ افزار به اسراییل را خواستارند.

 کارشناسان سازمان ملل: برای اسراییل سلاح نفرستید

درخواست صدها سازمان و نهاد حقوق بشری برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه