حمل 26, 1403 08:57 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود
    رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد، حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود.

به گزارش رادیو دری، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را ضد تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این حال، بدون کوچکترین اشاره ای به حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه افزود: با رهبران گروه ۷ هماهنگ خواهد کرد تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران اتخاذ شود.

در همین حال، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد، ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد و اگر رژیم اسرائیل مجدداً اقدام به هرگونه  اقدام حمله نظامی کند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

«ونسا فریزر» سفیر و نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، به خبرنگاران گفت: یکشنبه به وقت محلی، این شورا به درخواست اسرائیل برای بررسی حمله ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن صریح جامعه بین‌المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد امروز یکشنبه (۱۴آوریل) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

کلیدواژه