حمل 30, 1403 20:35 Asia/Kabul
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو انتظار پاسخی به این شدت را از ایران نداشت
    نیویورک‌تایمز: تل‌آویو انتظار پاسخی به این شدت را از ایران نداشت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت مقامات اسرائیلی در پیش‌بینی شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل دچار اشتباه شدند و انتظار چنین پاسخی را از ایران نداشتند.

به گزارش رادیو دری، روزنامه نیویورک تایمز نوشته است چندین مقام آمریکایی که پس از حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه در بحث‌های سطح بالا درگیر بودند و همچنین یک مقام ارشد صهیونیست به این روزنامه گفته اند: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات واشنگتن از این که تل آویو تنها چند دقیقه قبل از حمله به کنسولگری ایران به آنها اطلاع داده بود عصبانی شده بودند.

دو مقام رژیم صهیونیستی به نیویورک تایمز گفته اند که برنامه‌های این حمله دو ماه قبل از انجام آن آغاز شده و این طرح سپس در ۲۲ مارس در کابینه جنگ این رژیم به تصویب رسید.

روزنامه نیویوک‌ تایمز همچنین گزارش داد که یک مجموعه اوراق نظامی داخلی مربوط به پاسخ‌های بالقوه تهران را مشاهده کرده است که در هیچکدام از آنها حمله‌ای در مقیاس حملات شنبه و یکشنبه که طی آنها تهران بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد را به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرد، پیش‌بینی نشده بود.

براساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اراضی اشغالی شلیک کند.

در گزارش آمده است که چند روز مانده به حمله، اسرائیلی‌ها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند این برآورد نیز نادرست بود.

ایران شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه 25 و 26 فروردین/حمل در انتقامی قانونی در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق سوریه که طی آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک بالستیک و کروز را به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات وعده صادق علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه جبل الشیخ و پایگاه هوایی نواتیم، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

تأکید سپاه بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای ایران و هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی