حمل 31, 1403 12:15 Asia/Kabul
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
    آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا اصلی ترین حامی اسرائیل در راستای سیاست تضییع حقوق فلسطینیان با سواستفاده از حق وتو، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نافرجام گذاشت.

به گزارش رادیو دری، الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد و عصر پنجشنبه به وقت محلی جلسه رای گیری این شورا برگزار شد که  از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو  به این قطعنامه رای مثبت و بریتانیا و سوئیس رای ممتنع دادند و آمریکا با رای منفی خود این قطعنامه را وتو کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در صورتی که ۹ عضو از ۱۵ عضو آن به درخواست این کشور رای مثبت دهند، به مجمع عمومی توصیه می کنند؛ البته این امر در صورتی است که هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت از جمله بریتانیا، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه به این درخواست رای منفی ندهند و آن را وتو نکنند. 

اکنون آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، بار دیگر نشان داد که ادعاهایش در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن تنها شعاری بیش نیست و حتی حاضر به رای موافق برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نیست.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف آمریکا در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال ۲۰۱۱، فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود.

در ماه آوریل، فلسطین نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

وزیر خارجه اندونزی: عضویت کامل در سازمان ملل حق فلسطین است

کلیدواژه