ثور 06, 1403 08:57 Asia/Kabul
  • آمریکا ۹۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین و اسرائیل هدیه می دهد
    آمریکا ۹۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین و اسرائیل هدیه می دهد

آمریکا به بهانه امن تر کردن جهان، ۹۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین، اسرائیل و تایوان ارسال می کند.

به گزارش رادیو دری، چند روز پس از تصویب لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان در مجلس نمایندگان، مجلس سنای این کشور نیز سه شنبه شب آن را تصویب کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: «ظرف چند ساعت آینده ما ارسال تجهیزات به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد.»

بسته تسلیحاتی آمریکا شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

در همین راستا، کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، اگر کی‌یف سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت شونده موسوم به ATACM را از آمریکا تحویل بگیرد، روسیه نیروهای اوکراینی را بیشتر به عقب خواهد راند تا آنچه را که «منطقه حائل» می‌خواند، گسترش دهد.

کاخ سفید اکتبر گذشته 2023 اعلام کرده بود که نوعی از سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت‌شونده را در اختیار کی‌یف قرار داده که می‌تواند اهدافی را تا ۱۶۵ کیلومتری مورد هدف قرار دهد. 

اما بسته جدیدی که پس از تصویب لایجه کمک‌ها به این کشور در کنگره، آماده تحویل به اوکراین است شامل یک سیستم پیشرفته‌تر خواهد بود که بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. 

ادامه جنگ افروزی آمریکا؛ اهدای یک میلیارد دلار دیگر به اوکراین

کلیدواژه