ثور 11, 1403 13:16 Asia/Kabul
  • تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان
    تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان

با گسترش اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به ادامه جنگ رژیم نسل کش اسرائیل در باریکه غزه، خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان حامی فلسطین تشدید شده است.

به گزارش رادیو دری، دانشگاه تگزاس در شهر آستین ایالت تگزاس روز دوشنبه در حالی صحنه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین بود که نیروهای دولتی و پلیس این شهر بار دیگر اعتراضات مسالمت آمیز را به هرج و مرج و درگیری بین دانشجویان و پلیس کشیدند.

پلیس آمریکا برای متفرق کردن جمعیتی که در اعتراض به بازداشت مخالفان جنگ رژیم نسل کش صهیونیستی در باریکه غزه در دانشگاه تگزاس تجمع کرده بودند، از اسپری فلفل استفاده کرد.

پلیس آمریکا در تداوم سرکوب دانشجویان حامی فلسطین و مخالف رژیم غاصب صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا، بیش از 100 دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس را بازداشت کرد.

شمار دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به 900 نفر رسید

استفاده از خشونت پلیس آمریکا برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، تاکنون ادعاهای این کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات را زیر سوال برده است.

اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی که از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا آغاز شد، با وجود مواجهه با سرکوب از سوی مقام‌های آمریکایی ابتدا به دیگر دانشگاه‌های این کشور شامل ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس و کالیفرنیای جنوبی سرایت یافته و در ادامه موج اعتراضات به دانشگاه‌های سایر کشورهای غربی از جمله فرانسه، آلمان، کانادا، بریتانیا و استرالیا رسیده است.

رژیم نسل کش صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی بیش از شش ماه است که با حمله به باریکه غزه اقدام به نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه کرده است.

سرکوب شدید دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

تداوم بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا

کلیدواژه