ثور 12, 1403 09:01 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل از برخورد آمریکا با حامیان فلسطین
    ابراز نگرانی کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل از برخورد آمریکا با حامیان فلسطین

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، «وولکر تورک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه از برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی آمریکا حین سرکوب تظاهرات دانشگاهیان حامی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به دستگیری و تعلیق دانشجویان معترض دانشگاههای آمریکا افزود: از اقدام‌های نامتناسب مجریان قانون در دانشگاه های آمریکا نگران است.

خیزش دانشجویان در حمایت از غزه؛ دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

بنا بر اعلام رسانه های آمریکا، نیروهای پلیس این کشور در مواردی برای دستگیری معترضان، آنها را روی زمین کشانده و برای متفرق کردن آنان از اسپری فلفل استفاده کرده اند.

تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان

اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی که از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا آغاز شد، با وجود مواجهه با سرکوب از سوی مقام‌های آمریکایی ابتدا به دیگر دانشگاه‌های این کشور شامل ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس و کالیفرنیای جنوبی سرایت یافته و در ادامه موج اعتراضات به دانشگاه‌های سایر کشورهای غربی از جمله فرانسه، آلمان، کانادا، بریتانیا و استرالیا رسیده است.

رژیم نسل کش صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی بیش از شش ماه است که با حمله به باریکه غزه اقدام به نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، از 15میزان گذشته /هفتم اکتبر (۲۰۲۳) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

خشونت و سرکوب؛ سهم دانشجویان معترض آمریکایی

کلیدواژه