ثور 13, 1403 10:34 Asia/Kabul

تاکنون ۱۳۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه از طرف نیرو‌های پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

به گزارش رادیو دری، پلیس نیویورک روز چهارشنبه با وحشی گری دانشجویان متحصن در سالن "هند" در دانشگاه کلمبیا را سرکوب و ده ها نفر را بازداشت کرد. در پی اقدامات سرکوبگرانه، یکی از دانشجویان بیهوش و از اقدامات درمانی محروم شد.

کانال تلگرامی «فلسطین الیوم» نیزتصویری را از لحظه انتقال دانشجویان به اتوبوس‌های بازداشت منتشر کرد که در آن شعار‌هایی برای آزادی دانشجویان بازداشتی پس از بر هم زدن تحصن آنها در حمایت از فلسطین در داخل دانشگاه کلمبیا سر داده شد.

بنگاه خبری نیویورک پست گزارشی تصویری از بازداشت یک دانشجوی آمریکایی در نیویورک منتشر کرد. این دانشجوی دختر در مقابل ساختمان دانشکده مهندسی دانشگاه نیویورک، با استفاده از زنجیر و چسب، خودش را به یک نیمکت زنجیر کرده بود. پلیس نیویورک پس از بریدن زنجیر‌ها این دانشجو را بازداشت کرد.

سرکوب گسترده دانشجویان حامی فلسطین مغایر با شعارهای حمایت از آزادی بیان از سوی مقامات و سران کشورهای غرب در حالی ادامه دارد که رژیم نسل کش صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی حدود هفت ماه است که با حمله به باریکه غزه اقدام به نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه کرده است.

ابراز نگرانی کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل از برخورد آمریکا با حامیان فلسطین

تشدید خشونت پلیس آمریکا/ استفاده از اسپری فلفل علیه دانشجویان

دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره پلیس و دستگیری دهها دانشجو

کلیدواژه