حمایت شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین
(last modified 1403-03-08T15:21:23+00:00 )
جوزا 08, 1403 19:51 Asia/Kabul
  • حمایت شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین
    حمایت شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس شورای اروپا با حمایت از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، رویکرد هماهنگ اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر را برای پیشرفت ملموس درباره این مساله، خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ «شارل میشل» رئیس شورای اروپا گفت: اسپانیا، ایرلند و نروژ در فاصله بیش از هفت ماه از شروع جنگ اخیر رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه، حمایت خودشان را از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده‌اند.

اسپانیا، نروژ و ایرلند به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند.

این در حالی است که وزیر امورخارجه بلژیک نیز گفـته است که کشورش برای به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های مردم فلسطین تلاش می‌کند.

در هفته‌های اخیر موضع اعضای اتحادیه اروپا در قبال جنگ غزه تغییر کرده است و آنها با مشاهده ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و وخیم‌تر شدن شرایط انسانی در باریکه غزه به محکوم کردن اقدامات این رژیم روی آورده‌اند.

رژیم صهیونیستی در حمله هوایی یکشنبه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه باعث شهادت دست‌کم ۴۵ فلسطینی شد. 

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، از زمان آغاز این حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته تا کنون ۳۶ هزار و ۵۰ نفر شهید و بیش از  ۸۱ هزار نفر زخمی شده‌اند.

اسپانیا، ایرلند و نروژ کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند

کلیدواژه