سنبله 25, 1403 18:55 Asia/Kabul
  • انتخابات آمریکا؛ هریس در نظرسنجی‌ها بر ترامپ پیشی گرفت
    انتخابات آمریکا؛ هریس در نظرسنجی‌ها بر ترامپ پیشی گرفت

نظرسنجی‌های جدید موسسه ایپسوس آمریکا از برتری ۵ درصدی کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برابر رقیب جمهوری‌ خواه او دونالد ترامپ حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری؛  نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از چین در بین رای دهندگان آمریکایی در مقایسه با وعده‌های اقتصادی کامالا هریس نامزد حزب دموکرات از اقبال بیشتری برخوردار است.

حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که از ۱۱ تا ۱۲ سپتامبر (۲۱ تا ۲۲ شهریور) انجام شد، اعلام کردند که به احتمال زیاد به نامزدی رای خواهند داد که از تعرفه جدید ۱۰ درصدی یا مالیات بر همه واردات و همچنین تعرفه ۶۰ درصدی بر واردات چین حمایت کند.

بر اساس این نتایج که پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی بین هریس و ترامپ برگزار شد، هریس معاون رئیس جمهوری فعلی آمریکا با ۴۷ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده پیشی گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی شرکت‌کننده در آن، ترامپ را خیلی پیرتر از آن می‌دانند که ریاست دولت آمریکا را به عهده بگیرد، در حالی که فقط هفت درصد از آنها همین عقیده را در مورد هریس داشتند.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌کنندگان در آن به هریس امتیازهای بهتری نسبت به ترامپ در خصوص نحوه رفتار آنها در طول این مناظره انتخاباتی دادند، به طوری که ۵۶ درصد از آنها گفتند که معاون رئیس جمهور آمریکا در طول این مناظره باوقارتر از رقیب خود رفتار کرد در صورتی که فقط ۲۴ درصد از آنها همین عقیده را در مورد رئیس جمهور سابق آمریکا داشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که به عقیده ۴۹ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی، هریس فردی است که به نگرانی‌های آنها گوش می‌دهد، ولی تنها ۱۸ درصد از آنها همین نظر را در مورد ترامپ داشتند.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد وهزار و ۶۹۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.

هریس نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به طور رسمی پذیرفت

ترامپ: مناظره دیگری با هریس در کار نخواهد بود

 

کلیدواژه