هشدار پوتین به غرب: روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند
(last modified 1403-07-05T07:53:03+00:00 )
میزان 05, 1403 12:23 Asia/Kabul
  • هشدار پوتین به غرب: روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند
    هشدار پوتین به غرب: روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند

همزمان با اعلام سفر رئیس‌جمهوری اوکراین به واشنگتن در جهت مجاب کردن دولتمردان آمریکا برای صدور مجوز استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی در عمق خاک روسیه، «ولادیمیر پوتین» به غرب هشدار داد که مسکو می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت که اگر روسیه با موشک‌های معمولی مورد اصابت قرار گیرد، ممکن است از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

پوتین تصریح کرد که مسکو هرگونه حمله به خاک خود را که با پشتیبانی یک قدرت هسته‌ای انجام می‌شود، حمله مشترک تلقی می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورتی که این کشور یا متحدش بلاروس مورد تجاوز قرار بگیرد، از سلاح‌های هسته‌ای نیز استفاده کند.

رئیس جمهوری روسیه که تصمیم گیرنده اصلی درباره  زرادخانه عظیم هسته‌ای این کشور است در نشست شورای امنیت روسیه با بیان این که تهدیدات و خطرات جدیدی برای کشور ایجاد شده‌ است، گفت که مسکو در صورت دریافت اطلاعات موثق درباره استفاده اوکراین از هواپیماهای استراتژیک یا تاکتیکی، موشک‌های کروز و پهپادهای مافوق صوت غربی، استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را بررسی خواهد کرد.

در حالی که مذاکرات در آمریکا و بریتانیا برای ارائه مجوز ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دارد، هشدار پوتین در زمینه استفاده از سلاح هسته ای به معنای تغییر در دکترین نظامی روسیه محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این هم تهدید کرده بود که در صورت موافقت آمریکا برای استقرار موشک در آلمان یا نقاط دیگر اروپا، تولید سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد را از سر خواهد گرفت.

روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای برای مقابله با تهدید احتمالی آمادگی دارد

کلیدواژه